Dekarbonizace motorů

CO JE DEKARBONIZACE?

BG dekarbonizace je unikátní odstranění pevných uhlíkových úsad chemickou cestou, bez složité, drahé a nebezpečné mechanické procedury. Tyto úsady vznikají působením vysokých teplot na uhlovodíkové látky nebo při spalování paliva.

Součásti motorů, převodovek, diferenciálů a dalších systémů se časem začnou zanášet karbonovými úsadami, které vznikají působením vysokých teplot na uhlovodíkové látky (palivo, oleje). Tyto úsady začnou postupně zanášet sací a výfukové ventily, vstřikovací trysky, spalovací komoru, výfukový systém i katalyzátor, což způsobuje ztrátu síly motoru, vyšší spotřebu paliva, pokles kompresních tlaků a tím i výkonu motoru, nepravidelné zážehy, klepání motoru, špatné startování. Odstranění těchto úsad z motorů, převodovek a dalších systémů se nazývá dekarbonizací.

DEKARBONIZACI LZE PROVÁDĚT DVĚMA ZPŮSOBY

Profesionální dekarbonizace, která se provádí přímo u nás pomocí speciálních BG přístrojů se provádí u motorů, které mají najeto více než 50.000 km nebo při znatelných obtížích. Také servis sacího systému lze dělat jen touto cestou.

Kompletní dekarbonizace (sada tří výrobků v jednom balení) je preventivní servis, který se provádí každých 15.000 km od nového vozu a nebo po Profesionální dekarbonizaci. Tento pravidelný preventivní servis zajistí, že se v motoru nebudou úsady vytvářet, motor bude vždy v dobré kondici a nebude nutné již provádět Profesionální přístrojovou dekarbonizaci. Touto cestou nelze udělat dekarbonizaci sacího systému, ta se provádí pouze v autorizovaných provozovnách pouze profesionálním servisem.

ROZDÍLNÝ PROCES DEKARBONIZACE U BENZÍNOVÝCH A NAFTOVÝCH MOTORŮ

Jelikož konstrukce naftových a benzínových motorů je odlišná, tak BG dekarbonizace je přesně nastavena na jednotlivé motory a jejich požadavky, aby byla účinnost 100%. 

Používáním jakéhokoliv (starého i nového) vozidla dochází k zanášení motoru karbonem (karbonovými úsadami), který vzniká vlivem působení vysokého tepla na palivo i mazivo. Přítomnost karbonu v motoru způsobí snížení jeho výkonu a naopak zvýšení spotřeby a emisí. Problém s karbonem v motoru lze účinně vyřešit dekarbonizací motoru.

Velikou výhodou dekarbonizace (ve srovnání s jinými způsoby údržby motoru) je rychlost provedení celého procesu a především při ní není nutné motor rozebírat. Dekarbonizaci motoru svého auta můžete nechat provést přímo u nás, přičemž celá procedura trvá cca hodinu.

Po provedení dekarbonizace motoru doporučujeme používat BG přípravky každých cca 15 000 km, aby se zabránilo opětovnému usazování karbonových úsad.

Dekarbonizace motoru a pravidelné používání BG přípravků odstraní problémy s nepravidelným chodem motoru, sníží spotřebu a emise, zvýší výkon motoru a prodlouží životnost katalyzátorů a filtrů pevných částic.


SACÍ, VSTŘIKOVACÍ, EGR SYSTÉM; SPALOVACÍ PROSTOR

Ve spalovacím prostoru, na vstřikovačích a ve výfukovém prostoru se vlivem spalování paliva a výparů z motorového oleje vytvářejí houževnaté karbonové úsady, které omezují výkon motoru, snižují kompresní poměr, zvyšují emise a spotřebu paliva. To vede k vysoké míře opotřebení součástí motoru, nepravidelnému chodu a k výraznému zvýšení provozních nákladů. 

Okamžitý účinek výrobků BG servisu spalovacího systému, ventilů, vstřikování a EGR systému. 

ÚČINEK VÝROBKŮ BG

  • Efektivně odstraní houževnaté karbonové úsady
  • Žádné rozebírání a nebezpečné mechanické čištění
  • Prodlouží životnost motoru a vstřikování
  • Absolutně bezpečný pro celý systém i katalyzátory
Vyřešíte obtíže:
  • Snížení výkonu motoru
  • Nepravidelný chod motoru
  • Klepaní motoru
  • Zvýšení spotřeby paliva
  • Zvýšení emisí
  • Špatné starty
  • Zanesený sací systém

Olejový prostor

V olejovém systému motoru se vlivem vysokých teplot a pronikáním paliva do oleje vytvářejí houževnaté úsady, které omezují funkci pístních kroužků, ložisek. Dochází k opotřebení stěn válců, ložisek, průniku motorového oleje do spalovacího systému a výraznému snížení výkonu motoru, zvýšení spotřeby paliva, emisí a zanášením EGR systému. Nastává rychlá degradace nového motorového oleje a následné opotřebení ložisek a dalších součástí.


Palivový systém

V palivovém systému se vlivem střídání teplot, přítomnosti biosložek a alkoholů vytvářejí drobné karbonové částice, které za vysoké teploty vytvoří abrazivní částice. Tím dochází ke zvýšenému opotřebení vstřikovacího čerpadla, vstřikovačů. Karbonové úsady zanášejí celý palivový systém, palivový filtr a to vede k špatné cirkulaci paliva a další tvorbě nebezpečných úsad. Současná paliva obsahují určitý podíl alkoholů, které mohou zvyšovat kyselost paliva a absorbovat vzdušnou vlhkost. To vytváří oxidační úsady a korozi palivového systému.